Geoblog.pl    engramdork    Podróże    Turcja 2008 - "laazupa"    12 Islands

Turcja
Turcja, Fethiye
Przejechano 1932 km

Dzisiaj wymyśliliśmy sobie całodniowy rejs piętrowymi łodziami. Doskonała okazja do kąpieli i nurkowania w urokliwych zatoczkach, tym bardziej, że temperatura nie spada. Rejs statkiem jest niedrogi, w cenie obiad na statku.W zasadzie to program rejsu jest dość prosty. Pływając po Morzu Egejskim mamy w planie zatrzymać się przy pięciu przepięknych i dzikich wysepkach: Gobun Bay, Cleopatra's Bath, Dockyard Islands, The Flat Islands i Red Islands. O 11.00 wchodzimy na pokład dwupiętrowego Boata. Jest sporo ludzi na nim, lokujemy się na piętrze, tam większość się opala. Nasza skóra już tego nie wytrzyma. Filtr 30 jest niczym przy ostrym, tureckim słońcu. Wypływamy w rejs dookoła 12 wysp, pięknych wysp. Każdy postój trwa około godziny. Pomyślałam, że samo zwiedzanie wysepek nie odznacza się czymś nadzwyczajnym. Za to skoki do wody z łodzi jak i z liny, a także najzwyklejsze pływanie ale za to w krystalicznie czystej wodzie, to coś wspaniałego. Każda wysepka jest inna, ale chyba najbardziej zapada w pamięci Cleopatra's. Niegdyś na tej wysepce miała swoje łaźnie Kleopatra. Część ruin znajduje się pod krystalicznie czystą wodą. Zdjęcia opowiedzą wszystko. W trakcie rejsu miałam okazję zobaczyć latające rybki - niezłe zawodniczki (takie malutkie a skaczą?). Podobno można też wypatrzeć delfiny lub ogromne żółwie, ale nie mieliśmy tego szczęścia. Po rejsie uznaliśmy, ze nie byliśmy w jeszcze jednym ważnym miejscu: w łaźni tureckiej. Na masaże decyduje się tylko trzy osoby: Kasia, Olo i ja. Wpadamy do środka, cena przystępna jak na masaż + sauna parowa+sucha. Pani prowadzi nas na saluny. Najpierw sauna, zimny prysznic a potem masażyk całego ciała z aromatyzującymi olejkami. Każdy ma swojego masażystę. Nas dorwali Tuscy, Ola Turczynka. Zaczyna od masażu stóp. Uhhhhhhhhhhhh. A potem reszta............. (hihihihi, bez podtekstów proszę). Jest super. Polecam. Pan wprowadził mnie niemal w stan nieważkości. Czuję się jak zahipnotyzowana. Pan pyta mnie angielsko-tureckim językiem czy dobrze się czuję, a mi jest tak błogo, że nie chce mi się nawet odpowiadać. Nice. Niestety 30 minut upływa szybko. Trzeba zwlec się z łóżka. Ale warto było.