Geoblog.pl    engramdork    Podróże    Planica, planica śnieżnaja kranica    Velenje - fabryka Gorenje
2007

Velenje - fabryka Gorenje

Słowenia
Słowenia, Velenje

Nad ranem dojeżdżamy do fabryki Gorenje. Położona jest wśród gór - Alp Julijskich - naprawdę pięknych. Słowenia - kraj naprawdę czysty, od razu widać, ze Słoweńcy posiadają ekologiczną świadomość. Wiem, że to może brzmi głupio, ale patrząc na fabrykę również ma się takie wrażenie - naprawdę wielka troska o czyste środodwisko. Gorenje jest znanym w Europie producentem sprzętu gospodarstwa domowego (pralek, chłodziarek, zamrażarek, kuchni itp.). Ze sprzedażą 2,5 miliona sztuk rocznie znajduje się wśród ośmiu największych europejskich producentów "białej techniki". 94% produkcji Gorenje jest eksportowane do krajów całego świata. Centrala i główne zakłady produkcyjne zlokalizowane są w niewielkim mieście Velenje w środkowej Słowenii. Fabryka robi wrażenie, jest bardzo nowoczesna, w halach produkcyjnych niewiel ludzi się kręci, w zasadzie same roboty, nie mówiąc już o składzie magazynowym (kilka kondygnacji). Po zwiedzaniu fabryki - słoweński obiad, a potem jedziemy do hotelu odespać troszkę podróż - wieczorem imprezka.