Geoblog.pl    engramdork    Podróże    Wakacje 2007    Ozora Festival 2007

Ozora Festival 2007

Węgry
Węgry, Ozora

Dotarliśmy na miejsce. Ozora, mała wioska, jakieś 100 km od Budapesztu. Co roku odbywa się tam festiwal muzyki trance. Festiwal trwa kilka dni i odbywa się pod gołym niebem. Niestety wstęp na tę imprezę jest płatny, jej koszt to około 50 Euro ( co roku ta kwota nieco się waha. Pod względem miejscówki mi osobiście się nie bardzo podoba ( ale to miejsce ma ogrom zwolenników), cała impreza ma miejsce w dolinie na ogólnym zadupiu. Jednakże po przekroczeniu bramki weszłam w jakiś dziwny, pozytywny klimat. Dekoracje i trud włożony w cały festival poprostu zaskakuje, Ci co pojadą będą mieli niezapomniane wrażenia. Festiwal trochę przypomina małą osadę; wszystko starannie rozplanowane i bardzo, ale to bardzo zbliżone do natury ( prysznice pod chmurką, a ścianki zrobione z bel siana, eko jedzenie, kiermasze z rozmaitymi pierdułkami: biżuteria, odzież, instrumenty itp.) Ludzie bardzo mili dla siebie, pozytywnie nastawieni do życia, takich relacji nie spotyka się na żadnych innych imprezach. Zero agresji i nienawiści. Jedyne co nie pasuje do tej idylli to samochody, którymi Festiwalowicze przyjechali i niektórzy nakręceni prochami i acidami ludzie, ale to szczegół, na który starałam się nie zwracać uwagi. Jeśli chodzi o muzykę? Wypas szczególnie dla osób którzy jej słuchają, mnie osobiście interesowała scena chilloutowa, tam można było się przenieść w inny świat :niebanalna muzyka + dekoracje + OTT + SHPONGLE (tym bardziej, że zagrali na niej panowie, którzy tym rodzajem muzyki się bawią, czarują i wprowadzają w stan nieważkości - i to było dla mnie mega wypasem na całym festiwalu). Była również scena główna, na której naprawdę wiele się działo ( ja nie jestem trancerką, więc można by było pomyśleć, że nawet tej sceny nie odwiedzałam, ale własnie , że nie. Klimat który tam panował zalewał nas jak tsunami. Po prostu nie dało się w tym nie uczestniczyć.) I jeszcze jeden wypas dekoracyjny: kryształy, które szczególnie fajnie wygladały nocą.I w tak w błogiej atmosferze zleciało 4 dni. W tym roku była tylko jedna niedogodność na festiwalu - brak pogody, niektórym podczas ulewy odpłynęły domki (namioty) hihihihi.